Alla inlägg den 21 december 2011

Av Linda - 21 december 2011 11:29

Jag har nog aldrig varit direkt julig av mig, aldrig, iaf inte så länge jag kan minnas. För mig innebär julen ångest, förväntningar som aldrig riktigt uppnås och en känsla av att aldrig räcka till. Nej jag gillar inte julen, det kryper i kroppen när julen börjar närma sig, Jag skyr stressen, jag skyr känslan den skapar inombords.. 


Jag vet inte om det är lite jobbigare i år än vad det brukar vara, vilket det självklart kan vara, men egentligen känns det inte mer annorlunda än vanligt.. Förra julen firade jag i Gurra, men jag var lika ensam där då hot och diverse telefonsamtal (försök ett var 10 e minut ungefär) resulterade i att jag satt hemma själv och han var någon annanstans för att blidka J.. Vilket egentligen borde fått mina varningsklockar att ringa, men ack denna kärleken (och nej, jag ångrar än idag, inte en enda dag tillsammans eller i gurra, PUNKT för den som tror annorlunda)


Fick en kommentar häromdagen, och jag vet inte om det var av ren illvilja eller sanning, men tydligen så har Fiona hittat bloggen, så om så är fallet och det verkligen är så VÄLKOMMEN, God Jul, och allt jag har att säga är Karma, tänk på den..


 Tänker på mycket annat nu som får hjärtat att värka, förutom mitt eget så finns känslan av att sörja för andra som står mig nära.. 


Snart får jag flytta hem, 2 VECKOR kvar!!



Finaste Sara och Lars har igen öppnat sitt hem för mig, vad skulle jag göra utan er, mina fina fantastiska vänner? Jag vet faktiskt inte ja, ni har räddat min vinter, och min höst! 


  










Av Linda - 21 december 2011 11:18

Presentation


Allt det där som finns i vardagen som egentligen inte betyder någonting för dig, men som är otroligt viktigt för mig

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards