Alla inlägg under oktober 2013

Av Linda - 31 oktober 2013 19:45

Är det så att glasögon och rätten att se har blivit en klassfråga i dagens Sverige? Jag har idag varit hos optikern, någonting jag har dragit på för att jag viste att det skulle kosta, men att det skulle kosta årecis så här mycket visste jag inte. Jag har ett medicinsktrecept på mina glasögon, då jag skelar, och behöver sk prismaglas, men herrejävlar, det blir inga glasögon för min del, inte i nuläget ialla fall, då jag måste spara pengar för att faktist ha möjlighet att köpa glasögonen, och jag tjänar inte direkt dåligt om jag får säga det själv. Men bara glasen i mina glasögon kommer kosta ca 4500 FYRATUSENFEM HUNDRA! och det är bara glasen, sen tillkommer bågarna, försäkring antibehandlingar och massa andra grejer, Fattar ni eller? Nej jag förstår att det inte är många som har specialglas så som prisma glasögon faktiskt är men det är ju frtfarande hutlöst dyrt.



Så vad tycker ni? Är glasögon en klassfråga?

Presentation


Allt det där som finns i vardagen som egentligen inte betyder någonting för dig, men som är otroligt viktigt för mig

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards