Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Linda - 29 januari 2011 17:59

Jag blev precis väldigt fundersam och till viss del fruktansvärt irriterad av reklam som visades på Facebook.


Först och främst riktade sig reklamen till kvinnor som behöver gå ner i vikt, detta skulle då vara ett experiment och produkten som är helt naturlig är en storsäljare i USA, och skulle erbjudas helt gratis (och som den tjockis man är, kunde jag ju inte låta bli och titta). 


Sidan man skickades till är enkelt designad, men ingenstans finns det kontaktdetaljer, och det visar sig att så vidare gratis är det inte utan frakten tillkommer på 100 kr, och nej det är inte direkt dyrt, men det marknadsfördes som gratis inte helt ok i min bok, och jag kan nästan garantera att om man vill fortsätta ta dessa piller, kommer det kosta skjortan.


Nyfiken som man är när man sitter och läser om dessa mirakelpiller, bestämmer mig för att söka vidare information, då självklart jag VET att det finns inga mirakelpiller utan det handlar om kemiska effekter alternativ pseudoeffekter, så ja ja... Mirakel piller i USA my ass, denna produkt användes som ett stöd i viktnedgång, men då den har liknande effekter som amfetamin (dock utan den direkta rus effekten) fanns det oro över sambandet med akuta hjärtproblem, och den togs bort från marknaden 1997!!! Så att det är en storsäljare i USA nu är ju en ren och skär lögn!! Den är INTE längre godkänd av FDA vilket innebär att den INTE finns på marknaden, så tro fan att den är effektiv, om den har amfetaminliknade effekter... Den har också en hel massa "naturliga" ingredienser, men en också en ""lycko effekt" som påminner om SSRI preparatens verkningsmekanismer, vilket i sin tur kan skapa en fruktansvärd paradoxal ångest, hujeda mig stackars människor som går på detta !!!!



FY FAN  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allt det där som finns i vardagen som egentligen inte betyder någonting för dig, men som är otroligt viktigt för mig

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards